Obezite Cerrahisi Öncesi Çekinceler

Obezite cerrahisi öncesi çekinceler, obezite ameliyatı yaptırmak isteyen herkesi yakından ilgilendiren bir konu. Obezite ameliyatı öncesi sorular neler oluyormuş.

Bu konuda tecrübe sahibi kişilerden, obezite cerrahisi olanlardan yorum almak isteyen bir kişinin sorusu ve gelen cevapları paylaşıyoruz…


Ben de obezite ameliyatı olacağım, gün sayıyorum 😁😁
Size bi sorum var. Ben ameliyat olsam da sanki kilo veremicekmişim gibi hissediyorum. Çünkü ben hiç zayıf olmadım kendimi bildim bileli böyleyim 😢😢 Sizin de böyle düşündüğünüz oldu mu hiç? Ya da bu ameliyatı olup da kilo veremediğiniz 😦😦 Bana yardımcı olur musunuz? Kısa sürede ameliyat olacağım fakat çekincelerim var. Onun için bu soruların cevabını çok merak ediyorum.

  • Aynı düşünceleri bizler de yaşadık.
  • Sakın öyle düşünme ben bile bu hayatta yapıtıysam herkes yapar ümidini kesme sakın 😍😙 umutla bak hayallerini düşün gerisi gelir bende suan 3 aylık oldum hala kilo verenleri gördükçe gerçekten o göbek bacak kol gidiyor mu? Dediğim oluyor ben fark etmiyorum ama herkes bunu fark ediyor yavaş gidiyorum ama bu bile mutlu ediyor beni😍
  • Belki de bu düşünce Hep böyle oldugum Içindir Bende tam bilmiyorum Ama aklımada takılıyo hep ya olurda kilo veremezsem falan filan.
  • Verirsin bebeğim merak etme ben bile 25 kilo verdiysem😂😂 sende verirsin😍😙 ben ayda 1 kilo bile veremezdim.
  • Bu kilo bende varken bakalım nasıl olacak .
  • Rabbime güven doktoruna güven kendine güven ınan devamı gelir😍
  • Korkma bacım tavsiye edileni uygularsan alasını verirsin korkmaaaa.
  • Aynen canim hayatımda hiç zayıf olamamıştım ameliyattan sonra eve gelen hemşireye 1 ay boyunca boşuna  kendimi kestirdim gitmez bu kilolar dedim şimdi  -42 kilo.
  • Ben de yeni oldum 2 ay oldu 15 kilo verdim ama az dedi hocam diytsene gitim uyguluyor bakalım.
  • Az da olsa veriyoruz şükürler olsun buna da 😍
  • 2 aylık 25 kilo😍😙ben de.
  • Seninki çok iyi valla benden 10 kg daha fazla vermişsin.
  • Pardon bebeğim ne 2 ayı 3 aylık ben yanlış yazdım.
  • Kız yiyemiyon mecbur veriyon birde yürüyüş yaparsan ohhh bal gibi verilir.
  • Aynen ya benim sıkıntım yürüyüş değilse su canım😒😒😞😞 hiç aklıma gelmiyor yaaa.
  • Ben eskiden çok içiyodum şimdi içmiyom doktur kızdı en az bir buçuk iki litre diyor  diyetsiyen.
  • Inşallah zorlucaz bakalım 😍😙 benim yarın 3 ay kontrolü var.
  • Yaştan fark ediyo ben eliyi geçtim artık zor gidiyor.
  • Valla bilmiyorum inşallah bende kilo veririm. Tek dileğim ameliyattan sağ salim çıkmak.
  • Dediğim gibi hayallerinle yat masaya ve önce rabbime sonrada doktoruna güven 😍
  • Verirsin bunu veren sorasnda hayli hayli verir merak etme bol su tüket. Yoğurt ayran yumurta çorbaya devam.
  • Ben de bide gastrik mide bypass oldum 😍
  • Hadi ya bu genç yaşta allah şifa versin.
  • Kız obezite ameliyatı çok kolay hocamızla ben hiç yatmadım.
  • Ben kilo verememe korkusunu hep hissediyorum maalesef.

Ameliyat olmak istiyorum fakat 4 yaşında kızım var ondan dolayı da çok korkuyorum ameliyat olmaktan. Bir şey olur diye endişeleniyorum, bir yandan da eşim aşırı karşı çıkıyor kesinlikle. Nenden imza istemezlerse git ol diyor ben de sırf bu yönden de korkuyorum bu kadar ısrara bir şey olmayacağı varsa da olur diye… Birisi ameliyatın bütün gerçekleriyle acısı tatlısıyla anlatabilir mi bana, çekinceler yaşıyorum… 🙏😔

  • Benim oğlum 7 aylıktı hiç te öyle bi imza istenmedi eşimden. Bilmem devlette var mı bu kural
  • Emziriyor muydunuz benim de oğlum 1 yaşında olmak istiyorum.
  • Eşinize sorar mIsiniz bir ömür boyu yoldaşı olarak sizi yanında mi ıstiyor yoksa kalp tansiyon şeker hastası olup önce ilaç bağımlısı sonra erken kaybedilen bi hayat arkadaşı mi .çocuğunun peşinden kosamadigi için üzülen bi anne mi olmanızı istiyor.disinizi çektirirken de birşey olacağı varsa olur.dr unuzu iyi araştırın kendinizi emin ellere teslim edin vücudunuzun göstereceği herhangi bir reaksiyon varsa testlerde çıkacaktır zaten.emin olun şuan çektiğiniz zahmeti ameliyatta çekmiyorsunuz arkadaşım inan sezeryan daha zordu dedi ben doğum yapmadığım için karsilastiramiyorum.
  • 2.5 yasinda oglum var ayni tekiyi esimde verdi devlette oldum asla imza istemiyorlar
  • Merhabalar ciğdem hanım evet size operasyon öncesi olabilecek bütün kompilikasyonlardan bahsediyorlar fakat size söyle bahsedeyim en ufak bademcik ameliyatında bile ölüm riski gibi ciddi riskler var ayrıca bunun yanı sıra zaten obezlik dolayısıyla hayatınızı 12 yıl kısaltma durumunuzda var evet ilk ameliyata girerken aynı korkuları bende yaşadım fakat sadece bu ameliyatı yapan ve uzun yıllar tecrübesi olan doktorlar var ilgilenirseniz kordon obezite ile iletişime geçin cemal bey var ben onda ameliyat oldum zaten ekstra bir riskiniz varsa size bebekler gibi bakıyorlar ki bunun iki katı ilgileniliyor kaçak riskine gelince ameliyat sırasında. Zaten kontrol ediliyor sonrasında da mentelin denilen mavi bir sıvıyla tekrar kontrol ediliyor ve uygunsanız çıkış yapılıyor ama siz hastaneden çıkıp eve geldiğinizde doktoru dinlemezseniz kendinizi zorlar ve yahut kendinize nasıl olsa ameliyat oldum diyip sert besinlerle beslenirseniz tabi risk yine var bir ay içerisinde mideniz dikişlerinizle toplanıyor en zor süreç ilk karar vermeniz sonrasında hersey daha kolay ama dediğim gibi önemli olan doktor hastane seçimi iyi araştırma yapmak ve doktorunuzun sizi bu konuda açıklayıcı konuşması ve ikna etmesi Sağlıklı günler dilerim bu operayon yıllardır mide kanseri olan hastalara da yapılıyor bilginiz olsun🙂
  • Benimde 4 yaşında kızım var beni öperek uğurladı ameliyata çıktığımda da yanımdaydı 4 gün kaldım hastanede bebek gibi baktılar bana devletde oldum şuan 2 hafta oldu daha annem evine gitti herseyi mi kendim yapıyorum kızımla yürüyüş yapıyorum bana spor onada gezme oluyor korkma yetrki kararlı ol herşey güzel olacak inan
  • Hangi Hastane Acaba Devlet ?
  • Evet sadikonuk ta oldum bakirkoy
  • Lütfen korkmayın geçen ay ben kızımı ameliyat ettirdim sorunsuz geçiyor olan ağrı da dayanılmaz değil unutmayın ki bir evladınız var ona değer yanında uzun yıllar olabilmeniz için kararlı olun hiç endişe etmeyin 17 kilo gitti habersiz ömür sizin
  • Ben de nisan 8 de oldum bugün temmuz 6 114 le girdiğim ameliyata şimdik 90 la devam ediyorum görenler 90 değilde 80 diyorlar ve günde 3 defa insülin kulanıyordum tansiyon hapı şeker hapı kulanıyordum şimdik hiç bir ilaç kulanmıyorum önce allahım sonrada atilla akovanın mucizeleri ile bende ilk başta çok korktum ama her gün o cehennem olası şeker tansiyon ilaçlarını almaktansa kader kısmet dedim gitim Adana da oldum ameliyatımı ve şimdik çok mutluyum ha birde yemek yerken zorlanıyorum ama olsun hayat diabet hastası olmadan çok daha güzel.
  • 26 yaşındayım bu yasıma kadar hiç narkoz almadım hepinize çok teşekkür ederim çok güzel şekilde anlatmışsınız böyle okudukça daha da cesaretleniyorum Samsun’da yasıyorum burda doktor önerisi olan var mı acaba.
  • Ben Samsun’un üniversitesine olma derim.
  • Ben 32 yaşındayım. Kızım 3 yaşında. Haftaya ameliyat olucam kısmet olursa. Senin gibi aynı korkulara sahibim.. Ama şuan ki halimden daha iyi olacağına eminim. Çok yakında kalp hastalıkları başlayacak, karaciğerim yağlanmaya başlamış yakında onların da sorunları çıkacak.. İnsülin direncim var. Geleceğin şeker hastasıyım. Ve haşimatom var .. Yani kilo alımım daha da devam edecek. En önemlisi de bel fıtığım var. Ve bunların tek çaresi zayıflamak.. Bi kaç sene sonra avuç avuç ilaç içip, yattığım yerden kalkamayıp, kızıma dahi muhtaç olacaksam bakım için varsın ameliyatta öleyim dedim. Girdim bu yola.. Sonuçta basit bir diş çekiminde de, basit bir bademcik ameliyatında da, basit lokal ameliyatlarda da bu ölüm riski var.. En azından şimdi ağır yoğun bakım şartları altında kontrol edileceksin.. Bebek gibi bakılacaksın. Ve kendini iyi hissettiğin anda taburcu olacaksın. Her gün acaba bu gece uykumda kalbim durur mu, merdiven nasıl çıkarım, çocuğumun arkasındq nasıl koşarım, okulda dalga geçerler mi, ev işlerimi kim yapacak, kıyefet bulabilir miyim, bu bana olur mu, şekerim mi yükseldi ki, tansiyonum fırladı, kalbim sıkışıyor, gibi düşüncelerim olmayacak. Bu umutla giriyorum ve daha iyisi olacak buna adım gibi eminim..
  • Süpersiniz bu olumlu yaklaşımla herşey çok güzel olacak emin olun 🤗🤗🤗
  • Çok teşekkür ederim ❤❤
  • Kesinlikle doğru karar kızım 2 haziranda oldu hiç korkmayın 17 kilo gitti bile kolay gelsin bol şans.
  • Kader…. Gerisi boş. Ecel geldimi ,ameliyat ya bir bahane olur, boğazına şu durmasıda.
  • Samsun’da medicana da Dr Salim gümüş ben oldum muhteşem eli var diyabetiydim günde 5 kez insülin kullanılan ben şimdi şeker hastalığında neymiş diyorum
  • Ekibi çok çok iyi
  • Canım 97 yılında apandisit ameliyatı oldum. Artık kanıma karışmak üzereydi. Kilodan dolayı ameliyatım zayıf insanlara göre biraz daha uzun sürdü. İki kez miyom ameliyatım solunum sıkıntısı yüzünden vazgeçildi. İlaçlarla idare ettim. Hep kilo yüzünden. 135 kilodan 100 kiloya diyetisyen akupunktur zayıfladım. Dünyanın parasını harcadım. Sonuç kilolar geri geldi. Ben de korkuyodum ama karar verdim olucam. Şeker hastasıyım.
  • Oğlum ilkokuldayken okula gitmemi istemiyordu. Sorduğumda arkadaşlarının annen şişko dediklerini bu yüzden üzüldüğünü söylüyorlardı. Çocuklar birbirlerine karşı çok acımasız lar. 54 yaşımdayım. Çocuklarımı evlendirip torun görmek istiyorum.
  • İnş hayırlısıyla olursunuz biran önce iyileşirsiniz 🙏Rabbim hakkımızda hayırlısını versin inş
  • Amin canım.
  • Hiç durmayın oluun. Ben de aynı kilodaydım,dizlerimin ağrısından başka sıkıntımda yoktu,üstelik 57 yaşındayım.Amelliyat olalı 4 ay oldu.
  • Nasıl geçti peki
  • İyiyim çok şükür, 25kilo gitti.
  • Ben 2 senelik op 130 la ameliyat oldum 73 kiloyum şu an. 30 yıllık evliyim, eşim bana ameliyat olursan boşayacağını söyledi oglum her zaman arkamda oldu ama çok şeyler yasadımı gördü saglıgım cok şükür iyi.

Bir önceki yazımız olan Obezite Cerrahisi ve Diş Etlerinde Çekilme başlıklı makalemizde obezite ameliyatı ve diş sorunları, obezite cerrahisi diş ve obezite cerrahisi sonrası diş eti çekilmesi hakkında bilgiler verilmektedir.

Abone Olun

Yeni 'Obezite Cerrahisi Yazıları' için abone olabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir