Devlet Hastanelerinde Obezite Ameliyatları Durduruldu mu?

Sağlık Bakanı’nın Ekim 2018’deki açıklamasından da anlaşılacağı üzere, hiçbir ameliyatın durdurulması gibi bir durum söz konusu değildir. Ancak birkaç hastane kendi içerisinde böyle bir takım kurallar koymaya çalışsa da Sağlık Bakanlığı muhtemelen bu olaylara müdahale etmiştir. Konuya obezite ameliyatları devlet hastanelerinde durduruldu mu, artık obezite cerrahisi devlette yapılmayacak mı olarak bakabiliriz. Bir gruptaki soru ve cevaplarına bakabiliriz.

Dün yayınlanan devlet ameliyatları durdurdu yazısı tam doğru değil.
Halâ yapan devlet hastaneleri var. Bütçe durumuna göre başhekim insiyatifinde diye biliyorum, doğru mu?

  • Abi devlet ihaleyi durdurdu elinde malzeme olanlar ameliyatlara devam ediyor devlet 4.000 tl ödeme yapıyor tüp mide ameliyatlarına malzemesi yatak ilaçlar vs 4.000 üstüne çıktığı için döner sermayeler zarar ettiğini söyleyerek ödenekleri yükseltmesini istemiş bakanlıkta kabul etmemiş malzeme bitene kadar devam malzemeler bitince allah kerim
  • Bitince yapar yapmaz ama tamamen kapalı değil Pazartesi iki kişi olacak ankara da
  • Tabi abi hatta şöyle bir durumda var hastahaneler bakanlığa teklif gitmiş hastadan ücreti alıp devam etme konusunda onun cevabını bekliyorlarmış 👍 Sadece ankarada deil abi birçok yerde devam ediyor
  • Hep bize denk geliyor bunlar
  • Milletten vergi almasını biliyorlar
  • Mesela ben istiyordumda onaylamıyorlardıya ben ödemeyi devlet hast yaptığım taktirde devlette istegimle olabilicek miyim
  • Eğerki bakanlık bu uygulamayı kabul ederse tabiki şu an net birşey yok 1 ay içinde netleşir ama siz yinede çevrenizdeki hastahanelere başvurun belki hiç ücrette olmaz bir şekilde anlaşma sağlanır ve tekrardan ameliyatlar başlar
  • Ah gülüm ben iki kez başvurdum onay vermediler deyil ama birşnde endokrin birindede pskyatr yok 4ay inceleme vs falan filan bende bırakıp çekildim tam 7ay koşturdum umutta kalmadı basıp çıkıp gittim
  • Sanki herşey onların onlar kurmuş o hastaneyi cihazları ve senin yalvarmandan haz alıyorlar gibi hal hareketler
  • Bu insanlar zaten mutsuz obezler yani bir çare arıyorlar sözde psikiytr seni intihara sürüklercesine davranışlar sözde uzmanlar
  • Biliyorum konuşmuştuk sizinle işte yıldırmak için ellerinden geleni yapıyorlar ama her hastahane aynı değil sizin gittiğiniz hastahane yoğun olduğu için zorlaştırıyorlardır bazı hastahanelerde endokrin 6 ay tedavi veriyor 6 aydan sonra onay veriyor.
  • Endokrin evet verdi 3ay ama yetinmedi bu kezde psikyatr 4 ay istiyor ve ben hast düşeli 7ay olmuş bunun üstüne hanımların beylerin nazı
  • İnsan köle pazarı gibi biliyomusunuz
  • Bakın ben çok dertli muzdaribim bu konudan biraz yazabilirim belki affedin
  • Bakıyorum ben çalışanım ben en yüksek vergiyi ödeyenim vergi dilimini en agır şartlarda yaşıyanlarız pek çogu gibi elbet oğlum asker olurr onların paralı kısa dönem mesela falan filan devlette bi imkan tanımış vatandaşa ve özellikle gücü yetmeyen vatandaşa allah bilir ya sen doktor kalkıyorsun tanıdık akraba eş dost ahbap dahası zaten paralı özelden bize de elveda diyorlar arkamıza baka baka çıkıp gitmek düşüyor ve ben acıyarak bakıyorum o kanaat kullandık sananlara.
  • sizleri çok iyi anlıyorum sizin gibi birçok kişi var artık isyan etme noktasında keşke yapılabilecek birşey olsada yardımcı olabilsek.
  • Yok yapılıcak bişey yok şöyleki duyuyoruz mesela diyorum tokide ucuz ev varmış hop jipleriyle gelir alır güzel beyler hanımlar ücretsiz hamam varmış otel varmış kaplıca hop hanımlar beyler saglıkta bu varmış aynı yine aynı eeee bari bizi topluca zehirleyin hani vardıya eskiden mamak çöplüğü büyük bi alan orada mesela topluca zehirleyin sadece siz yaşayın birader mutlu mesut olsun bitsin
  • başını şişirdim belki ama durumda bu maalesef
  • Ben ucuz yırttım
  • Nasıl yani ya 9 aydır bekliyorum şimdi olamıycam mı ben ameliyat?
  • başhekime bağlı
  • offff ya
  • Beklemekten yoruldum
  • hangi hastane
  • Trabzon kanuni eğitim ve araştırma hastanesi
  • Ben bugün hastanedeydim özellikle sordum yok öyle bişey Ankara’da birkaç yer için geçerli henüz bizim burda öyle bişey yok dediler ki yanımızda yakın tarihe ameliyat günü bile verdiler .
  • Siz ameliyat oldunuz mu
  • Evet yeni oldum.
  • Ne kadar beklediniz
  • Ya ben bütün işlemleri Yaptırdım endokrinden onay aldım psikiyatriden aldım sadece göğüs hastalıkları ve endoskopi çekilecek ayın 18de birde kardiyoloji kaldı sonra doktor gün verecek benide etkiler mi ki
  • Üniversite hastanelerini deneyin sıra beklemiyorsunuz belirli miktar para ödeyip oluyorsunuz ameliyat

Bir önceki yazımız olan Obezite Cerrahisi Kilo Alma Sorunu (Ameliyat Sonrası Geri Kilo Alımı) başlıklı makalemizde kilo alımı, kilo verememe ve obezite ameliyatı ödem hakkında bilgiler verilmektedir.

Abone Olun

Yeni 'Obezite Cerrahisi Yazıları' için abone olabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir