Obezite ve Yeme Bağımlılığı

Obezite ve yeme bağımlılığı ile alakalı durum nedir? Çok yemek yemenin nedeni psikolojik olabilir mi? Psikoterapi ile yeme bozukluğu düzeltilebilir mi? Obezite cerrahisi ve yeme bağımlılığı…

Yeme bağımlılığı (yeme bozukluğu) üzerine psikoterapi alan var mı?

  • Ameliyattan sonra yönlendiriliyormuş gerekirse doktor bana da önerdi.
  • Ameliyattan sonra ben de psikiyatriste gideceğim.
  • Ben psikiyatristen değil, psikologtan bahsediyorum. Yani ilaç değil terapi. Deneyi olan varsa paylaşsın lütfen.
  • Ameliyat öncesi mi sonrası mı soruyorsunuz?
  • Öncesini soruyorsanız ben şişman dönemimde zayıflamak için akapunktur , diyetisyen, spor, hipnoz ve terapi gibi her yöntemi denedim terapi de aldım. İlk seans çok ünlü bir psikiyatristle bir buçuk saat sürdü dinledi sorular sordu ilaçları ayarladı ve terapistine yönlendirdi. 8 seans devam ettim hafta bir gidiyordum ama hayatımda değişen bişey olmadı. Ameliyat sonrasını soruyorsanız 30 ay oldu ameliyat olalı bir destek almadım son 9 aydır kilo verimini tamamlamış ve koruyan biriyim.
  • Terapiyi tamamlamamışsınınız. Minimum 6 ay devam etmeniz gerekirdi sonuç almak için. Bazen daha da uzun olabikiliyor) Sadece 8 seans gidipte sonuç alamamanız çok normal. Bende op.oldum. 46 kilo verdim ama yeme bağımlılığım hiç bitmedi. 40 kiloya da düşsem bitmeyecekti. Çünkü zihnimde gerek.
  • Değişmeyen alışkanlıklarınızdan ve eksiklerinizden biraz bahsedebilir misiniz ben de 9 aylık opluyum istediğimiz rakama çok uzagım.sebebini dr umuzda ben de tespitleyemedik.acaba kendimi alışkanlıklarımı değişmeyenleri hatalarımı göremiyormuyum ki bunun için soruyorum teşekkürler.
  • Ben terapiyi kendi isteğimle bırakmadım terapist sorunun bağımlılık olmadığını anladı ki zaten değildi op çözdü herşeyi. Op tan öncede kontrolden geçtim psikiyatrist ve terapist onayını şart koşuyor benim doktorum burdan yazınca anlatması zor ama biraz komplike bir durum vardı. Bir sürü doktor kurulundan geçip op oldum sonuç iyi çok şükür. Ama bazı hastalarını ya optan önce yada sonra terapi şartıyla kabul ediyor dediğiniz gibi uzun süreli oluyor o zaman.
  • Bir sürü kontrol etme durumu her op.te var. Ben de psikolojik onaydan geçtim. Siz ne için gitmiştiniz psikoloğa?
  • Obezite cerrahisi öncesi gidişimi mi sordunuz? 17 sene önceydi ilk kilo almaya başladığım dönem İstanbul’da tek başıma yaşamaya başlamıştım bir başıma hem kariyerimin en başında hem kıca şehirde didinip duruyordum çok yoğun bir işim vardı ve ortalama 14 saat çalışıyordum üniden 38 beden mezun olmuştum ve hızla kilo alıyordum annem ziyaretime gelip şok geçirince terapiste başlattı ilk maceram oydu. Oysaki hayatıma giren fastfood uzun ve oturarak çalışma vs gibi sorunlarım vardı terapist ikinci ayın sonunda yemek yeme bozukluğumun psikolojik olmadığını anladı ama annemi ikna etmem uzun sürdü diyeyim. Sonrada kariyer yapayım derken kendimi unutmuşum işte aydığımda aradan 8 sene geçmişti beden olmuş 46 arada diyetisyen vs sonuç da veriyor ama koruyamıyorum vs evlen çocuk yap hadi ikinciyide yap 6 senede öyle geçti hipnozu denediğim zamanda ikinciye hamile kalmıştım oda tutmadı derken en son ikinci kızım 1 yaşını geçince tamam dedim daha fazla yeter beden oldu 50 bokunu çıkarma bebelerinin sana ihtiyacı var op ol kurtul özetle bendeki durum bu. Çok uzattım sory kafanızı şişirdim affola. Yedim içtim yattım benim sorunum buydu maalesef tabi bu çok özeti arada depresyon yemeleri de hiç yok değil.
  • Ya özür dilerim siz beni anlamadınız. Kurtulduğunuz şey ne ? Ben KİLOLAR’ı kastetmiyorum. Kilo dediğin şey alınır verilir. Ben yemekle olan ilişkiden bahsediyorum. Eğer yeme bozukluğunuz varsa op.mop. hikaye. Yoksa elbette iyi bir çözüm. Ama varsa op. olsan,mideni tümden de aldırsan o yeme bağîmlılığı gitmiyor. Lokma lokma yiyorsun yine yiyorsun. Kendini zorluyorsun yine yiyorsun. Ve er geç eskiye dönüyorsun. Yiyemesen bile kafan hep yemekle meşgul oluyor. Deneyimlemiş biri olarak söylüyorum. Çözmek istediğim sorunlar işte bunlar. Amacım sadece kilo vermek olsaydı bir op. daha olurdum olur biterdi. Anlatabildim mi?
  • Tamam anladım bende yemek yeme bozukluğum yokmuş meğer diyorum optan öncede biliyordum olmadığını ama veremiyordum da. Benim kurtulduğum şey kilolarım. Terapi sormuştunuz ondan yazdım. Yemek yeme bozukluğu şüphesiyle terapi görmüş biri olarak. Op sonrasında da desteğe ihtiyacım olmadı benim. Ama olsaydı alırdım. Meğersem zaten hayatımın odak noktası yemek değilmiş ben öyle sanıyormuşum tüm okazyonları yemeğe bağlıyormuşum dışarı çıkmak buluşmak hep yemek üzerindeymiş sürekli akşama ne yapsak ne pişirsek nerde yesek. Yemekten kalkarken bir sonraki öğünün hesabını yapmak meğersem kurtulamayacağın bişey değilmiş. Başka hiç bir sosyalliğim olmadığı için herşeyi yemeğe bağlıyormuşum. Dediğiniz gibi bağımlı insan midesini de aldırsa yine yer ki örneklerine yakın şahidim. Op un birinci ayında şirkette öğlen pizza yiyeni de gördüm gizli gizli çikolata gömenide. Rahatsızlık verdiği halde zorlayıp yiyenide. İşte baştan teşhis önemli. Bağımlılığı olan optan önce terapi görmeli o zaman belki op a da gerek kalmaz yada sadece motivasyon amaçlı olur. Ama bunu kabullenmek de bi mesele op olup kabullenemeyende çok kişi var. Siz iyi bir yoldasınız Allah muvaffak etsin. Sorunun odağına inmek yemeği neyin yerine koyduğunuzu bulup çözmek en önemli nokta. Altında yatanı en kolay yönden bulmanız ve üstesinden gelmeniz dileğiyle.
  • Bu arada kusura bakmayın çok uzatıp sorunuzu amacından saptırmış olabilirim lütfen affedin son birşey eklemek istedim. Kurtulduğunuz şey nedir dediniz ya. Evet benim kurtulduğum şey kilolarım ama bunun açılımını yapmam gerekirse: kızlarımı tek başıma parka götürme korkumdan( bişey olursa peşlerinden koşmamam diye), merdiven ve yokuş çıkarken ya telefonum çalarsa endişemden , oturacağım sandalye beni taşirmı yada ben o kolçakların arasına sığar mıyım endişemden, yemekhanede elimde tepsiyle tek yer kalan köşedeki masaya geçebilmek için döktüğüm ecel terinden, yazın aşırı terlemekten, günde iki kere duş alsamda acaba ter kokuyormuyum düşüncesinden, yürürken bacaklarım birbirine sürttüğü için yazın etek giyememekten, eğitimlerde bedensel etkinlik var mıdır paniğinden, bacaklarıma göresini bulamadım için çizme sevmiyorum demekten, yazın oturduğum pilastik sandalyeden kalkerken açık renk pantolonum ne kadar ıslandı terden diye düşünüp yerimden kalkamamaktan, kız çocuğu yetiştiriyorum beni rol model alıyor ya oda obez olursa endişesinden, ve en önemlisi bana bişey olursa çocuklarıma ne olur korkusundan ve benzeri birçok şeyden kurtuldum. Şimdi annecim etek çok yakışmış lütfen hep etek giy topuklu ayakkabı ile ne güzel oluyorsun sözlerini duydukça yemek yiyeceğim varsa da mutluluktan iştahım kesiliyor.
  • Sizin mutluluktan iştahınız kesiliyor olabilir ama yeme bozukluğu yaşayanların öyle olmuyor işte,bunu anlatmaya çalışıyorum.
  • Siz gidiyor musunuz yoksa gitmek mi istiyorsunuz?
  • Ben ilaç tedavisi görüyorum zaten. Salı günü de terapiye başlayacağım.
  • İlaç tedavisinin ne gibi bir yararı oldu.
  • Şimdilik biraz daha sakin olmanın dışında bir yararı olmadı. Zaten bir aydan önce filan etkisiji görmek zor.
  • İdeal kilonuza da indiniz mi yoksa kilo almamak içinmi gdiyorsunuz.
  • Kilo almamak için yada kilo vermek için gitmiyorum. Sorunumun kökenine inip tümden kurtulmak istiyorum. Zayıflama hapı yada iştah kesici hap filan mı verilecek sanıyorsunuz? Öyle bi tedavi yöntemi yok.
  • İştah kesici hap filan verilseydi ameliyat olmazdık di mi?
  • Ben de boyle bir terapi almak isterim. Ameliyat olmadım, ameliyat olmadan once her yöntemi denemiş olmak istiyorum eğer bir doktor önerirseniz terapi için çok sevinirim.

Bir önceki yazımız olan Obezite Cerrahisi Sarkma Sorunu (Soru - Cevap 2019) başlıklı makalemizde obezite ameliyatı sarkma sorunu, obezite cerrahisi sarkma ve obezite cerrahisi sarkma sorunu hakkında bilgiler verilmektedir.

Abone Olun

Yeni 'Obezite Cerrahisi Yazıları' için abone olabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir